Thursday, April 27, 2006

En voi olla samanlainen

- Mä haluun et kaikki, vaatteet, aatteet, jutut ja nahkapalat on samanlaisia, sanoi suuta suipisteleva tyttö, noin 11 vuotta, ratikkapysäkillä toiselle samanikäiselle.
- Muuten se et kuulu meidän porukkaan.
Kolmas tyttö hieman kiemurteli. Hän aavisteli, ettei elämä ole simppeliä.
- Kyllä te voitte mennä tänään muuallekin yöksi, sanoi se jota puhuteltiin. - En mä lähde tuohon juttuun. Mä oon ollut teidän kanssa niin vähän aikaa, et mä en voi olla samanlainen. Täytyy antaa aikaa. Ette tekään tuntenut teidän erilaisuuksia silloin, kun te tapasitte. En mä voi heti olla samanlainen. Ja sitä paitsi mä en halua.
Ratikassa tytöt vaihtoivat kenkiä. Se seurastaan tarkka tyttö kiljui, ettei se ole tottunut kävelemään korkokengillä.
- Mä en lähde teidän kuvioon. Teidän pitää päättää, mitä te haluatte, sanoi se viisas.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home